Biuro rachunkowe Optima
Chcesz skorzystać z naszych usług? Skontaktuj się z naszymi konsultantami i poznaj szerzej ofertę.
Telefon: 12 378 38 35
E-mail: kontakt@biurorachunkoweoptima.pl



Księgowość w małej firmie

Księgowość uproszczona to tak zwana potocznie księgowość mała. Opiera się ona głównie na prowadzeniu:
- księgi przychodów i rozchodów (opodatkowanie wg. skali podatkowej lub podatku liniowego),
- ewidencji przychodów (opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych).

Zarówno jedna, jak i druga ewidencja stanowią podstawę do rozliczeń z Urzędem Skarbowym.

Obowiązujące przepisy mogą nałożyć na przedsiębiorcę obowiązek prowadzenia także:
- ewidencji środków trwałych,
- ewidencji wyposażenia,
- ewidencji przebiegu pojazdów (dla celów PIT lub VAT).

Nieodłącznym elementem księgowości małych firm jest także płacenie składek ZUS. Przedsiębiorca ma czas do 10 dnia miesiąca (gdy nie zatrudnia pracowników) lub do 15 (gdy zatrudnia) na opłacenie składek. Wielu przedsiębiorców księgowość w małych firmach prowadzi samodzielnie, głównie ze względu na ograniczenie kosztów. Pomocne w takim wypadku okazują się różnego typu programy internetowe.


Blogger Templates