Nazwa onboarding pochodzi od angielskiego “on board” i znaczy “na pokładzie”. Jest to proces zajmujący zazwyczaj 3 miesiące, a czasem nawet pół roku. Jego zasadniczym celem jest wsparcie i pomoc skierowane do nowego pracownika w celu jego szybszego przystosowania się do nowej pracy i wdrożenia zasad w niej obowiązujących. Onboarding przeprowadzony prawidłowo ma znacząco obniżyć stres i lęk związany z wejściem w nowe, nieznane środowisko.
W procesie onboardingu nowy pracownik powinien otrzymać informacje takie jak:
- struktura firmy,
- misja, wizja i strategia firmy,
- wartości firmy i jej kultura,
- dokumenty dotyczące procedur i standardów firmy,
- opis stanowiska,
- zakres obowiązków pracownika,
- opis miejsca pracy i przekazanie narzędzie niezbędnych do jej wykonania,
- szkolenia programowe,
- zadania i cele,
- ścieżka kariery,
- szkolenie bhp,
- oprowadzenie po firmie,
- integracja z członkami zespołu.
W procesie onboardingu nowy pracownik powinien otrzymać informacje takie jak:
- struktura firmy,
- misja, wizja i strategia firmy,
- wartości firmy i jej kultura,
- dokumenty dotyczące procedur i standardów firmy,
- opis stanowiska,
- zakres obowiązków pracownika,
- opis miejsca pracy i przekazanie narzędzie niezbędnych do jej wykonania,
- szkolenia programowe,
- zadania i cele,
- ścieżka kariery,
- szkolenie bhp,
- oprowadzenie po firmie,
- integracja z członkami zespołu.