Polska wciąż podejmuje działania, mające na celu ograniczenie oszustw podatkowych i wyłudzanie VAT-u. Jednym z narzędzi, które ma to ułatwić jest Krajowy Telefon Interwencyjny KAS.
Uruchomiony w maju 2018 roku, ma on umożliwić zgłaszanie nieprawidłowości i oszustw podatkowych przez obywateli. Jest to scentralizowany system informacji, działający w całym kraju, pod jednym numerem telefonu. Możliwy jest również kontakt mailowy. Oba te kanały komunikacji są dostępne przez całą dobę i pozwala się skontaktować z organami podatkowymi (całkowicie anonimowo).
Jak argumentuje Krajowa Administracja Skarbowa, dostarczanie odpowiednim organom informacji o wyłudzeniach i oszustwach podatkowych pomaga w przeciwdziałaniu takim zachowaniom. To z kolei skutkuje większymi wpływami do krajowego budżetu, z czego korzystać mogą wszyscy obywatele.
Uruchomiony w maju 2018 roku, ma on umożliwić zgłaszanie nieprawidłowości i oszustw podatkowych przez obywateli. Jest to scentralizowany system informacji, działający w całym kraju, pod jednym numerem telefonu. Możliwy jest również kontakt mailowy. Oba te kanały komunikacji są dostępne przez całą dobę i pozwala się skontaktować z organami podatkowymi (całkowicie anonimowo).
Jak argumentuje Krajowa Administracja Skarbowa, dostarczanie odpowiednim organom informacji o wyłudzeniach i oszustwach podatkowych pomaga w przeciwdziałaniu takim zachowaniom. To z kolei skutkuje większymi wpływami do krajowego budżetu, z czego korzystać mogą wszyscy obywatele.