Przepisy ustawy o VAT przewidują możliwość anulowania faktury. Można jednak dokonać tego wyłącznie w ściśle określonej sytuacji.
Anulowanie faktury będzie możliwe gdy faktura dokumentuje czynność, która nie została jeszcze wykonana, a więc nie została jeszcze wprowadzona do obiegu prawnego. Oznacza to że jej wystawca musi posiadać oba egzemplarze danego dokumentu.
Anulowanie faktury polega na przekreśleniu zarówno oryginału jak i kopii danego dokumentu, tak aby mieć pewność że nie zostaną one ponownie wykorzystane. Należy opatrzyć je także opisem, potwierdzającym iż zostały anulowane np. “anulowano i data”. Na anulowanej fakturze powinien znaleźć się podpis osoby, która jest uprawniona do wystawiania faktur w firmie.
Anulowane faktury powinny być przechowywane w dokumentacji księgowej, podobnie jak inne faktury sprzedażowe, tak aby zachować ciąg w numeracji.
Faktury zawierające błędne dane lub wartości nie podlegają anulowaniu. W ich przypadku w zależności od rodzaju nieprawidłowości należy wystawić notę lub fakturę korygującą.
Anulowanie faktury będzie możliwe gdy faktura dokumentuje czynność, która nie została jeszcze wykonana, a więc nie została jeszcze wprowadzona do obiegu prawnego. Oznacza to że jej wystawca musi posiadać oba egzemplarze danego dokumentu.
Anulowanie faktury polega na przekreśleniu zarówno oryginału jak i kopii danego dokumentu, tak aby mieć pewność że nie zostaną one ponownie wykorzystane. Należy opatrzyć je także opisem, potwierdzającym iż zostały anulowane np. “anulowano i data”. Na anulowanej fakturze powinien znaleźć się podpis osoby, która jest uprawniona do wystawiania faktur w firmie.
Anulowane faktury powinny być przechowywane w dokumentacji księgowej, podobnie jak inne faktury sprzedażowe, tak aby zachować ciąg w numeracji.
Faktury zawierające błędne dane lub wartości nie podlegają anulowaniu. W ich przypadku w zależności od rodzaju nieprawidłowości należy wystawić notę lub fakturę korygującą.