Biuro rachunkowe Kraków



Skontaktuj się z naszymi konsultantami i poznaj szerzej ofertę.

Telefon: 12 442 02 73
E-mail: kontakt@biurorachunkowe.krakow.pl


OFICJALNA STRONA:

www.biurorachunkowe.krakow.pl

Umowa sponsoringu

Pojęcie sponsoringu nie jest uregulowane ani przepisami cywilnymi ani podatkowymi, a jego szczegóły zostały wprowadzone przez praktykę gospodarczą. Sponsoring określa się więc jako wzajemne świadczenia stron - sponsorującej oraz sponsorowanej. Świadczenia są obustronne, czyli sponsorujący wpłaca na konto sponsorowanego określoną sumę pieniędzy, a ten zobowiązuje się do umieszczenia logo na stronie internetowej, materiałach graficznych czy strojach zawodników. Świadczenia obu stron powinny zatem zostać spisane w dokumencie nazywanym umową sponsoringu.

Jeśli chodzi o podatek dochodowy, w przypadku umowy sponsoringu ważne jest przede wszystkim ustalenie wzajemnej wartości świadczeń. Powinny być one takiej samej wartości, jeśli bowiem wartość świadczenia sponsora była wyższa niż wartość świadczeń reklamowych sponsorowanego, to nadwyżka byłaby już darowizną, której nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Jeśli chodzi o rozliczenie podatku VAT wynikającego ze świadczeń sponsorskich, zależy to od ich formy. W przypadku przekazania pieniędzy na rzecz danej organizacji, nie podlega to rozliczeniu w podatku VAT. Natomiast przekazanie towarów lub wykonanie usług traktuje się jako sprzedaż, więc termin powstania obowiązku podatkowego, stawka VAT czy podstawa opodatkowania ustala się właściwie dla danego rodzaju sprzedaży. W sytuacji, gdy podmiot sponsorowany jest czynnym podatnikiem VAT i wystawia faktury, sponsor może odliczyć od nich VAT, pod warunkiem, że wydatek jest związany z czynnościami opodatkowanymi.


Blogger Templates