Wystawianie paragonu fiskalnego i ewidencjonowanie każdej transakcji na kasie rejestrującej jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który zajmuje się sprzedażą na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.
Najczęściej powtarzające się błędy dotyczą daty ewidencji, stawek podatku od towarów i usług, kwoty sprzedaży i liczby towarów lub usług.
Niestety transakcji zapisanej na kasie nie da się ani wycofać ani poprawić czy użyciu funkcji dostępnych w urządzeniu.
Przedsiębiorcy dokonujący ewidencjonowania sprzedaży a kasie fiskalnej zobowiązani są do prowadzenia dwóch ewidencji – zwrotów i reklamacji oraz ewidencji oczywistych pomyłek.
Obydwie te ewidencje maja na celu umożliwienie korygowania sprzedaży ujętej na kasie.
Aby anulować paragon z błędem należy dokonać wpisu do ewidencji pomyłek, który będzie obejmował:
- wartość brutto i wartość podatku błędnie zapisanej sprzedaży,
- opis przyczyny i okoliczności błędu
- oryginał paragonu.
Po wprowadzeniu danych do ewidencji, na kasie należy ponownie nabić sprzedaż, tym razem bez błędu.
Najczęściej powtarzające się błędy dotyczą daty ewidencji, stawek podatku od towarów i usług, kwoty sprzedaży i liczby towarów lub usług.
Niestety transakcji zapisanej na kasie nie da się ani wycofać ani poprawić czy użyciu funkcji dostępnych w urządzeniu.
Przedsiębiorcy dokonujący ewidencjonowania sprzedaży a kasie fiskalnej zobowiązani są do prowadzenia dwóch ewidencji – zwrotów i reklamacji oraz ewidencji oczywistych pomyłek.
Obydwie te ewidencje maja na celu umożliwienie korygowania sprzedaży ujętej na kasie.
Aby anulować paragon z błędem należy dokonać wpisu do ewidencji pomyłek, który będzie obejmował:
- wartość brutto i wartość podatku błędnie zapisanej sprzedaży,
- opis przyczyny i okoliczności błędu
- oryginał paragonu.
Po wprowadzeniu danych do ewidencji, na kasie należy ponownie nabić sprzedaż, tym razem bez błędu.