Aby zlikwidować kasę fiskalną należy wykonać kilka obowiązkowych kroków.
1. Pierwszym krokiem jaki musi podjąć przedsiębiorca jest wykonanie dobowego lub miesięcznego raportu.
2. Następnie musi złożyć, wniosek do naczelnika urzędu skarbowego o dokonania odczytu z pamięci likwidowanego urządzenia. Zawiadomienie należy złożyć do 7 dni od zakończenia używania kasy. Wniosek powinien zawierać: - dane użytkowania kasy, - numer kasy, - datę fiskalizacji, - adres, pod którym była użytkowana, - informację o tym czy jej właściciel korzystał z odliczenia ulgi na kasę fiskalną oraz czy korzystano z niej krócej niż przez 3 lata.
3. W dalszej kolejności konieczne jest złożenie wniosku do Urzędu Skarbowego o wyrejestrowanie kasy z ewidencji.
4. Ostatnim krokiem jaki należy przeprowadzić jest dokonanie przez serwisanta, w obecności pracownika urzędu skarbowego odczytu zawartości pamięci fiskalnej kasy przez wykonanie raportu rozliczeniowego za cały okres jej użytkowania.
1. Pierwszym krokiem jaki musi podjąć przedsiębiorca jest wykonanie dobowego lub miesięcznego raportu.
2. Następnie musi złożyć, wniosek do naczelnika urzędu skarbowego o dokonania odczytu z pamięci likwidowanego urządzenia. Zawiadomienie należy złożyć do 7 dni od zakończenia używania kasy. Wniosek powinien zawierać: - dane użytkowania kasy, - numer kasy, - datę fiskalizacji, - adres, pod którym była użytkowana, - informację o tym czy jej właściciel korzystał z odliczenia ulgi na kasę fiskalną oraz czy korzystano z niej krócej niż przez 3 lata.
3. W dalszej kolejności konieczne jest złożenie wniosku do Urzędu Skarbowego o wyrejestrowanie kasy z ewidencji.
4. Ostatnim krokiem jaki należy przeprowadzić jest dokonanie przez serwisanta, w obecności pracownika urzędu skarbowego odczytu zawartości pamięci fiskalnej kasy przez wykonanie raportu rozliczeniowego za cały okres jej użytkowania.